Festménygyűjtő

Amennyiben Fesménygyűjtőként szeretne szerepelni, ide kattintva jelentkezhet és feltöltöltjük életrajzat.

Szabó Károly

fotógyűjtő, antikvárius

Antikvárius lévén Szabó Károly egykor könyveket gyűjtött, de hamar rájött: nem szerencsés, ha valaki ugyanazt gyűjti, amivel kereskedik. Ezért "szabad területet" keresett, s talált is: a kortárs fotóművészetet"
"Gyerekként fotóztam, és volt egy pillanat " valahol az űrhajós és a mérnök, mint lehetséges szakmák között ", amikor eljátszottam a gondolattal, hogy fotográfus leszek. Hat-hét éve vettem egy remek gépet, amit fél évre rá elloptak. Ezt jelnek tekintettem és azóta igyekszem magam megóvni attól a becsapástól, hogy azt gondoljam, tudok fotózni" - mondja Szabó Károly, aki 2000 körül kortárs fotográfiai gyűjtemény kialakításába fogott. Kezdetben szorosan kötődött a Vintage Galériához, annak művészei köréhez, profiljához, az utóbbi háromnegyed évben azonban inkább ösztönösen vásárol. Érdeklődésének középpontjába egyre gyakrabban kerülnek fiatal magyar művészek, köztük olyanok is, akik nem itthon tanulnak, dolgoznak. "Szeretem, ha vibrálnak körülöttem a dolgok, szeretem az új felfedezéseket" - mondja a gyűjtő. Szabó Károly szerint a fotó nemcsak művészet, hanem jó és gyors visszacsatolás is. Úgy tartja, a mostani fiatal fotográfusokat támogatni, segíteni kell, hogy könyveket, albumokat készíthessenek, változatos, egyéni koncepciókat dolgozhassanak ki, és meg is valósíthassák azokat. Bár gyűjteményének bővítésekor Szabó elsősorban magyar alkotók munkáira koncentrál " már csak a személyes kapcsolatok miatt is ", egyre nyitottabb a nemzetközi művészek irányába is.

Szabó Károly rendszeresen jár kiállításokra, vásárokra, és amellett, hogy szereti megismerni a művészeket, szívesen dolgozik galériákkal is. Fotókollekciójára nem jellemzők a klasszikus alkotások, az idősebb művészek közül Kerekes Gábor munkái szerepelnek a gyűjteményében. A gyűjtés tekintetében nincsenek különösebb preferenciái, ám annál lényegesebb, hogy az alkotásoknak mindig legyen valamiféle mögöttes tartalmuk, újabb és újabb mondanivalójuk. Technikai értelemben a kollekció heterogén, azaz a legmodernebb, 21. századi eljárásokkal készült művek éppúgy megtalálhatók benne, mint a hagyományosnak mondott papíralapúak.
Szabó Károly szerint a fotó több mint művészet: kiváló eszköz például ahhoz, hogy túl tudjunk lépni az elzártságunkon - hiszen egy jó kép mindenki számára üzen valamit, különösebb nyelvi magyarázat nélkül is.