Festménygyűjtő

Amennyiben Fesménygyűjtőként szeretne szerepelni, ide kattintva jelentkezhet és feltöltöltjük életrajzat.

Kovács Gábor

festménygyűjtő

Kovács Gábor gyerekkorát Kakasszéken töltötte, majd az orosházi gimnázium elvégzése után kádergyerekként a Moszkvai Állami Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében tanult. Első munkahelye a Magyar Nemzeti Bank Devizagazdálkodási Főosztálya, de pályáját hamarosan a Citibank budapesti leányvállalatánál, mint ügyvezető igazgató folytatta, majd a londoni Citibank elnökhelyettese lett. Jelenleg a Bankár Holding elnök vezérigazgatói pozícióját tölti be, számos nagyvállalat alapítója, tulajdonosa, vagyonkezelője és igazgatósági tagja.

Amikor 1991-ben újonnan alapított cégének irodáját készült berendezni, Kovács Gábor nyolc festmény megvásárlásával épített presztizst és írt le költséget. A képek kiválasztása annyira jól sikerült, hogy az odalátogatók elsőként nem az üzleti tervei iránt kezdtek érdeklődni, hanem a képeket csodálták. Ekkor fogalmazódott meg benne, hogy érdemes lenne komolyabban foglalkoznia a festményekkel. Az üzleti világban elért sikerek lehetővé tették számára, hogy képzőművészeti alkotásokat gyűjtsön.

Kovács Gábor élete első aukciójáról azzal a tapasztalattal tért haza, hogy mivel védett alkotásokat senki sem akar venni, csúcsminőségű képekhez juthat hozzá elérhető áron, vagyis befektetői szemlélettel kezdett gyűjteni. A gyűjtemény gyarapodni kezdett, főként 19. századi tájképekkel, a 18. század elejének klasszikusaival, valamint a nagybányaiak és a magyar portréfestészet alkotásaival. Később Londonban megvásárolt egy 40 darabos gyűjteményt, melynek köszönhetően kollekciója kibővült a 20. század első évtizedeiből származó magyar csúcsművekkel. "Gondolatban és ízlésvilágban eljutottam oda, hogy érteni és értékelni kezdtem az Európai Iskolát, a Gresham-kör művészetét. Saját gyűjteményem időbeni utolsó darabjai Csernus Tibor képei és Péreli Zsuzsa Angyal gobelinje. A történet a KOGART-tal folytatódik."

Az állami támogatások elnyerésének lehetősége és az alapítványi forma előnyei motiválták: 2003-ban megalapította a Kovács Gábor Művészeti Alapítványt.
A kortárs képzőművészetet támogató alapítvány 2004 óta működik. Hogy ne legyen érdekkonfliktus a már meglévő magángyűjtemény és az alapítványi kollekció között, az alapító okiratban rögzítették, hogy a 2000 után született alkotások az alapítványi, míg a korábbiak Kovács magángyűjteményébe kerülnek. A KOGART prioritása tehát a 21. századi művészet, a gyűjtemény gyarapításáról szakértői gárda dönt. Az alapítvány Andrássy úti galériájában folyamatosak a kiállítások " külföldi és magyar alkotókkal ", és nagy hangsúlyt kap a legfiatalabbak támogatása. Az évente megrendezett Friss Európa tárlaton az újonnan végzettek mutatkozhatnak be, és a legjobbnak ítélt alkotó megkapja a KOGART-díjat. A budapesti tárlat után az anyag külföldre " például Berlinbe és Brüsszelbe " utazik.

"A kortárs művészetnek mi magunk határozzuk meg az értékét, és azzal, hogy ismertté tesszük, csak növeljük azt" - mondja Kovács Gábor. " Fontos, hogy minél több ismerője, barátja, vevője legyen. Az ár is nagyban azon múlik, hogy egy adott országban mennyire megbecsült a nemzeti kortárs művészet."