Festménygyűjtő

Amennyiben Fesménygyűjtőként szeretne szerepelni, ide kattintva jelentkezhet és feltöltöltjük életrajzat.

Szűcs Tamás

festménygyűjtő

Gyermekként az első találkozást a magyar plein air festészet "címadó" képével, Szinyei-Merse Pál Majálisával mai napig meghatározó élményként emlegeti. Már felnőttként, a kilencvenes évek elején vállalkozásaik okán édesapjával mezőgazdasági vásárokra kezdett járni Párizsba. "Én a vásár helyett sokszor inkább a múzeumokat bújtam, teljesen új horizont emelkedett a szemem elé, akkor még elsősorban az impresszionistákat fedeztem fel magamnak."
Az ezredfordulón, elsősorban az orosz válság illetve a kialakult magyar gazdasági helyzet miatt fel kellett adniuk üzleti vállalkozásaikat, és az ennek nyomán kialakult űrben jött az igazi felismerés, hogy komolyabban kezdjen foglalkozni a művészettel.
Elsőként Antal Péter, szintén debreceni gyűjtő, a család közeli ismerőse motiválta, de Szűcs a maga útját akarta végigjárni. Ehhez rendszeresen Budapestre kellett utaznia, aukciókra, kiállításokra, találkozókra járt, szaklapokat forgatott. A klasszikus modern művészek irányába tett rövid kitérő után hamarosan a kortársak felfedezése következett."Van egy kialakult művészettörténeti koncepcióm, ahogy én látom az elmúlt, mondjuk, száz év szerves művészeti fejlődését. Amit én keresek, az az igazi magyar szellemiséget kifejező, sajátos, egyéni hang. Ha egy piramist képzelek el, akkor nagyon magasan Csontváry és Gulácsy van, aztán Mednyánszky, Ferenczy és az aktivisták következnek, aztán Farkas István különleges tehetsége, a háború utáni időszakból pedig Ország Lili, Tóth Menyhért, Kondor Béla, majd innen érkezünk a mába."
"Szinte annyi energiát fektetek a gyűjtésbe, hogy gyakorlatilag ennek élek." A műkereskedelem képviselői közül első és mai napig meghatározó kapcsolata a Godot Galériával alakult ki, a döntően az ő művészkörükből formálódott gyűjtemény fókuszában Bukta Imre, feLugossy Laca és Gaál József művészete áll. "Az egységes életműből fakadó hitelesség, erő és kisugárzás, továbbá az a speciális magyar drámaiság, amely generációkon keresztül átível" - ezekkel a szavakkal jellemzi őket, és magyarázza, miért gyűjti monografikusan, valamennyi életszakaszra kiterjedően alkotásaikat. Számos munkát birtokol Nagy Krisztától, Keserü Ilonától, Swierkiewicz Róberttől, Tóth Menyhérttől, Ujházi Pétertől, illetve legutóbbi szerzeménye Reigl Judit nagyméretű munkája. "A kortársakat illetően, úgy gondolom, megvan az a kör, amit magam számára fontosnak tartok. A klasszikus modernben viszont vannak még olyan mesterek, akikért küzdeni fogok."